Etykiety wielowarstwowe

Strona główna / Etykiety wielowarstwowe

Etykiety wielowarstwowe (inaczej etykiety peel-off lub gizmo) znajdują swoje zastosowanie wszędzie tam, gdzie konieczne jest zmieszczenie dużej ilości informacji na relatywnie niedużej powierzchni. Etykiety takie składają się z dwóch warstw, połączonych w sposób stały ze sobą, ale umożliwiający obejrzenie każdej warstwy z osobna.
Etykiety tego typu są niezwykle popularne w branży kosmetycznej czy też farmaceutycznej, w przypadku których regulacje prawne wymagają zamieszczenia dużej ilości informacji na temat produktu, a więc jego dokładny skład, zastosowania i przeciwwskazania, dawkowanie itd. Nie zawsze da się zmieścić wszystkich tych informacji na „standardowej” etykiecie i wtedy etykieta wielowarstwowa jest rozwiązaniem idealnym.
Podobnie chętnie sięgają po tego typu etykiety producenci, którzy chcą umieścić na swoich opakowaniach informacje o promocjach, zareklamować inne swoje produkty czy też umieścić dane w kilku językach.

Proces produkcji etykiet wielowarstwowych

Do produkcji etykiet wielowarstwowych podchodzimy kompleksowo, a więc zajmujemy się całym procesem „od A do Z”. Wystarczy podesłać nam zamówienie oraz – jeśli został stworzony wcześniej – wzór graficzny. Staramy się też maksymalnie „odciążyć” naszych Klientów i nie angażować ich w sprawy, które jesteśmy w stanie zorganizować sami.

Sam proces produkcji etykiet wielowarstwowych składa się zwykle z następujących etapów:

1/ Zebranie informacji o etykiecie oraz jej wycena.
Poprzez rozmowę z Klientem, staramy się zebrać jak najwięcej informacji na temat etykiet. Chodzi tutaj nie tylko o tak podstawowe dane jak jej rozmiary, wielkość zamówienia czy ilość kolorów, ale także ilość tekstu/informacji, które muszą być zawarte na etykiecie, szacowane ilości zużywane np. w okresie roku, zastosowanie etykiety, wymagana odporność na nietypowe warunki. Wszystkie te informacje umożliwiają nam najlepsze i najbardziej precyzyjne dopasowanie oferty do wymagań Klienta. W szczególności cena uwzględnia wszystkie omówione parametry oraz uzgodnione uszlachetnienia etykiety.

2/ Przygotowanie projektu i prepress.
Możliwe jest
zaprojektowanie wzoru od podstaw przez pracowników naszego działu DTP, jak również dostosowanie otrzymanych materiałów graficznych do technologii flekso oraz profili naszych maszyn. Dokładne wytyczne dotyczące przygotowania danych graficznych są opisane w dziale „Wymagania techniczne – przygotowanie do druku”. Następnie wzór jest wysyłany do akceptacji w formacie pdf, a jeśli jest to potrzebne – także pocztą jako cyfrowy proof. W obu przypadkach jest oczywiście jasno określone, które informacje znajdują się na której stronie etykiety wielowarstwowej, co pozwala uniknąć późniejszego zamieszania. Projekt jest dopracowywany i poprawiany do momentu zaakceptowania przez Klienta. Po ostatecznej akceptacji wzoru graficznego wykonywane są fotopolimery oraz wykrojniki, które po założeniu na maszynę umożliwiają wydruk oraz wycięcie etykiet.

3/ Produkcja etykiet.
Fotopolimery są zakładane na maszynę drukarską i następuje proces druku. Pierwszy wydruk danego wzoru zwykle odbywa się w obecności przedstawiciela Klienta, który na podstawie zatwierdzonych wcześniej materiałów oraz własnej oceny dokonuje akceptacji wzoru. W trakcie druku na podłoże nakładane są farby, które są utwardzane za pomocą lamp UV, co umożliwia zastosowanie wysokich liniatur, a to przekłada się na bardzo dobrą jakość wydruku. Następnie strony etykiety zostają ze sobą połączone oraz nakładany jest specjalny klej, który umożliwia wielokrotne odklejanie i przyklejanie ruchomej strony etykiety. Potem prowadzone są prace wykończeniowe – wykrawanie, cięcie, pakowanie itp. – wszystko zgodnie z wymaganiami Klienta.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszych etykiet wielowarstwowych – skontaktuj się z nami.