Etykiety samoprzylepne

Strona główna / Etykiety samoprzylepne

Etykiety samoprzylepne to papierowe lub foliowe wyroby drukarskie przeznaczone do celów informacyjno-reklamowych. Mocowane do produktów określają lub identyfikują ich zawartość, są uzupełnieniem działań marketingowych, stanowią doskonałą reklamę zwracając uwagę potencjalnych klientów.
Tego rodzaju
etykiety drukowane są na papierze samoprzylepnym lub folii, gdzie podłoże pokrywa warstwa kleju, przykryta warstwą zabezpieczającą – po jej oderwaniu etykieta gotowa jest do przyklejenia.
Dzięki nowoczesnemu parkowi maszynowemu, mamy możliwość wydrukowania nawet
najbardziej zaawansowanych technicznie etykiet samoprzylepnych, stosując:
– laminację (zapewni wodoodporność i nieścieralność),
– dezaktywację kleju,
– złocenie,
– tłoczenie,
– cold-stamping.

Więcej informacji o etykietach specjalnych oraz uszlachetnieniach druku możecie Państwo znaleźć w odpowiednich działach.
W procesie produkcji korzystamy tylko z materiałów najwyższej jakości, dzięki czemu mamy pewność, że nasze etykiety samoprzylepne, folie oraz saszetki spełniają oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

Proces produkcji etykiet samoprzylepnych

Do produkcji etykiet samoprzylepnych podchodzimy kompleksowo, a więc zajmujemy się całym procesem „od A do Z”. Wystarczy podesłać nam zamówienie oraz – jeśli został stworzony wcześniej – wzór graficzny. Staramy się też maksymalnie „odciążyć” naszych Klientów i nie angażować ich w sprawy, które jesteśmy w stanie zorganizować sami.

Sam proces produkcji etykiet składa się zwykle z następujących etapów:

1/ Zebranie informacji o etykiecie oraz jej wycena.
Poprzez rozmowę z Klientem, staramy się
zebrać jak najwięcej informacji na temat etykiet. Chodzi tutaj nie tylko o tak podstawowe dane jak jej rozmiary, wielkość zamówienia czy ilość kolorów, ale także szacowane ilości zużywane np. w okresie roku, zastosowanie etykiety, wymagana odporność na nietypowe warunki. Wszystkie te informacje umożliwiają nam najlepsze i najbardziej precyzyjne dopasowanie oferty do wymagań Klienta. W szczególności cena uwzględnia wszystkie omówione parametry i uzgodnione uszlachetnienia etykiety.

2/ Przygotowanie projektu i prepress.
Możliwe jest
zaprojektowanie wzoru od podstaw przez pracowników naszego działu DTP, jak również dostosowanie otrzymanych materiałów graficznych do technologii flekso oraz profili naszych maszyn. Dokładne wytyczne dotyczące przygotowania danych graficznych są opisane w dziale „Wymagania techniczne – przygotowanie do druku”. Następnie wzór jest wysyłany do akceptacji w formacie pdf, a jeśli jest to potrzebne – także pocztą jako cyfrowy proof. Projekt jest dopracowywany i poprawiany do momentu zaakceptowania przez Klienta. Po ostatecznej akceptacji wzoru graficznego wykonywane są fotopolimery oraz wykrojniki, które po założeniu na maszynę umożliwiają wydruk oraz wycięcie etykiet.

3/ Produkcja etykiet.
Fotopolimery są zakładane na maszynę drukarską i następuje proces druku. Pierwszy wydruk danego wzoru zwykle odbywa się w obecności przedstawiciela Klienta, który na podstawie zatwierdzonych wcześniej materiałów oraz własnej oceny dokonuje akceptacji wzoru. W trakcie druku na podłoże nakładane są farby, które są utwardzane za pomocą lamp UV, co umożliwia zastosowanie wysokich liniatur, a to przekłada się na bardzo dobrą jakość wydruku. Następnie prowadzone są prace wykończeniowe – wykrawanie, cięcie, pakowanie itp. – wszystko zgodnie z wymaganiami Klienta.


Czytaj więcej

Etykiety samoprzylepne — gwarancja dobrze oznaczonego produktu i widocznej reklamy

Dla wielu przedsiębiorców etykiety reklamowe to jeden z najlepszych sposobów na rozpowszechnienie wizerunku firmy oraz na promocję poszczególnych artykułów. Dzieje się tak, ponieważ odpowiednio zaprojektowane nadruki samoprzylepne rzucają się w oczy i są bardzo uniwersalne — można je umieścić w dowolnym miejscu tak, aby przyciągnąć uwagę klientów. Czytelnie opisany produkt oraz ciekawa grafika zostają na dłużej w pamięci i zwiększają zaufanie do marki. W firmie Flexpress tworzymy trwałe etykiety, które pasują do charakteru biznesu oraz spełniają nawet najwyższe wymagania.

Zaawansowane maszyny oraz nowoczesne technologie pozwalają nam na osiągnięcie niezwykle atrakcyjnych wizualnie efektów. Niektóre wzory lub zdobienia na etykietach cieszą się większą popularnością wśród poszczególnych dziedzin. Warto poznać najbardziej praktyczne oraz ciekawe metody wykańczania etykiet i wybrać idealną dla siebie opcję:

  • laminacja — sprawia, że etykiety zyskują odporność na działanie takich czynników zewnętrznych, jak woda czy substancje oleiste. Pokrywa je specjalna. warstwa folii, która pozwala dłużej cieszyć się idealną jakością i żywymi kolorami wydruku. Stanowi również dodatkowy efekt estetyczny: matowy lub błyszczący.
  • cold-stamping – popularnie nazywany złoceniem cieszy się uznaniem szczególnie wśród firm produkujących kosmetyki czy suplementy diety. Cold-stamping pozwala w szybki i trwały sposób ozdobić etykiety pojedynczymi wzorami, które się błyszczą, odbijając od siebie światło,
  • tłoczenie — polega na uwypukleniu najważniejszych elementów lub liter znajdujących się na etykiecie samoprzylepnej. W efekcie są one lepiej widoczne, dzięki czemu można łatwo podkreślić najbardziej istotne informacje.

Dlaczego warto zdecydować się na etykiety reklamowe?

Oprócz tego, że kreatywne etykiety przyciągają wzrok i zwiększają rozpoznawalność marki, pozwalają także przedstawić najważniejsze wartości oraz cele firmy. Dzięki temu klienci mogą lepiej poznać dany produkt, a co za tym idzie, zyskać do niego większe zaufanie. Wielu przedsiębiorców zapomina o tym, że w czasach, gdy wybór podobnych do siebie artykułów jest niezwykle duży, ważną rolę odgrywa dobra opinia oraz coś, co pozwala się wyróżnić. Warto też wspomnieć, że etykiety samoprzylepne sprawdzają się nie tylko w marketingu. To również bardzo dobra metoda na oznaczenie segregację towarów znajdujących się w magazynach. Etykiety samoprzylepne ułatwiają znalezienie potrzebnych w danej chwili rzeczy, co pozwala zaoszczędzić dużo czasu oraz nerwów. Ponadto dzięki temu, że rozmiar etykiet można dopasować do wymiarów poszczególnych przedmiotów, są one lepiej widoczne i czytelne.

O czym warto pamiętać, decydując się na druk etykiet samoprzylepnych?

Wbrew pozorom zamówienie samoprzylepnych etykiet nie zawsze stanowi proste zadanie. Często okazuje się, że pod uwagę należy wziąć kilka różnych czynników, aby otrzymany produkt dobrze spełnił swoją funkcję. Do najważniejszych kwestii należą wymiary oraz ilość. Dobrym pomysłem okaże się dokładniejsze zaplanowanie przyszłych działań firmy, co pomoże przewidzieć zapotrzebowanie na dane materiały.

Decydując się na druk etykiet samoprzylepnych warto je dopasować do warunków, w których będą się one znajdowały. W przypadku suchych oraz ciepłych miejsc dobrze sprawdzą się nawet zwykłe etykiety papierowe. Z kolei wilgotne lokalizacje, gdzie często panują chłodniejsze temperatury to środowiska bardziej wymagające. Biorąc pod uwagę takie otoczenie, stworzyliśmy specjalne zabezpieczenia etykiet, dzięki którym pozostają one w idealnym stanie niezależnie od miejsca, w jakim się znajdują.

Konfekcja etykiet

Konfekcja etykiet to jeden z końcowych etapów ich produkcji. Podczas konfekcjonowania zamówione etykiety dzielimy na ustalone wcześniej partie i wykańczamy je zgodnie ze sporządzonym opisem nawoju.