Uszlachetnienia druku

Strona główna / Uszlachetnienia druku

uszlachetnienia WEBNasza drukarnia może zaproponować szereg uszlachetnień, które poprawią estetykę produktu oraz podkreślą te cechy produktu, na które chcecie Państwo zwrócić uwagę (np. złocenie przy produktach ekskluzywnych, a lakier matowy dla tych z półki produktów ekologicznych).

Laminacja
Laminacja polega na 
przykryciu zadrukowanej etykiety cienką warstwą folii. Dzięki temu etykieta uzyskuje efekt błysku, którego nie da pokrycie jej lakierem. Dodatkowo laminacja zabezpiecza zadruk przed uszkodzeniami mechanicznymi czy też zabrudzeniem. Etykiety stają się także bardziej sztywne, a także zwiększa się ich gramatura.

Złocenie – cold-stamping
Efekt złocenia uzyskuje się poprzez
naniesienie bardzo cienkiej metalizowanej folii na określone powierzchnie etykiety. Proces odbywa się przy zastosowaniu matryc fotopolimerowych, w jednej linii z drukiem farbami UV. Warto zwrócić uwagę, że mamy możliwość drukowania na powierzchni cold-stampingu, co daje ciekawe efekty wizualne.

Tłoczenie
Tłoczenie (czyli embossing) polega na 
„wypchnięciu” określonych stref podłoża, dzięki czemu uzyskujemy „efekt 3D”. Zabieg ten wykonywany jest online podczas druku właściwego, przy pomocy formy, którą sami przygotowujemy. Zastosowanie tłoczenia wpływa na podniesienie estetyki etykiety i podkreślenie niektórych elementów graficznych. Można tłoczyć zarówno większe powierzchnie etykiety, jak również drobniejsze elementy, jak logo czy nazwa produktu. Najlepsze efekty daje tłoczenie na podłożach papierowych oraz metalizowanych, a także etykietach aluminiowych.

Lakiery specjalne – matowy oraz perłowy
Zwykły
błyszczący lakier UV jest rozwiązaniem stosowanym od bardzo dawna i jest to ekonomiczny sposób na zabezpieczenie etykiety oraz poprawy jej estetyki.
O wiele ciekawszymi rozwiązaniami są lakiery specjalne.
Matowy lakier
zabezpiecza nadruk, ale zamiast efektu błysku daje efekt matowości – kolory są nieco „wygaszone”, a etykieta robi dzięki temu naturalne, „ekologiczne” wrażenie.
Lakier perłowy
daje naturalnie efekt perlistego błysku, co z kolei często znajduje zastosowanie w przypadku produktów ekskluzywnych.
Bardzo ciekawe i przykuwające uwagę są także rozwiązania bazujące na 
łączeniu wyżej wymienionych lakierów. Przy odpowiednio przemyślanej grafice i zastosowaniu lakieru błyszczącego na jednych elementach, a matowego na innych można uzyskać kapitalny efekt końcowy.

Dezaktywacja kleju / Poddruk
Posiadane przez nas maszyny umożliwiają
nakładanie farb także od strony kleju, co może być wykorzystane w różny sposób.
Jeżeli opakowanie oraz produkt na to pozwalają (są odpowiednio przezroczyste), to na
stronie z klejem można wydrukować np. informacje tekstowe, typu skład, stosowanie itp. Można je wtedy przeczytać patrząc przez przezroczystą butelkę, a dzięki temu cała przednia część etykiety może zostać przeznaczona na kolorową grafikę.
Dezaktywacja kleju
to operacja bardzo podobna, tyle, że w tym przypadku nie chodzi o nadrukowanie grafiki czy tekstów, ale o wpłynięcie na właściwości kleju w wybranych miejscach. Klej można osłabić lub wyeliminować jego kleistość całkowicie, dzięki czemu określona strefa etykiety będzie „bezklejowa”.