ETYKIETY ZAPACHOWE
Etykiety zapachowe to kolejne ciekawe rozwiązanie proponowane przez naszą drukarnię. Stosuje się je na produktach, w przypadku których istotny jest zapach. Nie ma wtedy konieczności odpakowywania czy otwierania finalnego produktu – wystarczy sprawdzić zapach naniesiony na naklejoną etykietę.
Zależało nam na tym, aby jak najlepiej sprostać potrzebom naszych Klientów, dlatego opracowaliśmy unikalną metodę „zamknięcia” zapachu między dwoma warstwami folii. Wystarczy odkleić je od siebie, aby poznać zapach produktu, a dzięki „zamknięciu” zapachu między foliami utrzymuje się on na etykiecie bardzo długo.
Bardzo istotny jest fakt, że w zdecydowanej większości przypadków zapach znajdujący się na etykiecie pokrywa się w 100% z zapachem produktu. Zwykle nie stosujemy bowiem zapachów „z bazy”, tylko otrzymujemy koncentraty zapachu od naszych Klientów.
Etykieta zapachowa sprawdza się wszędzie tam, gdzie liczy się jakość produktu i sposób jego ekspozycji. Za relatywnie małe pieniądze, otrzymujemy bowiem produkt innowacyjny i wyróżniający się na rynku. Etykiety tego typu świetnie sprawdzają się na rynku perfumeryjnym czy też w branży odświeżaczy powietrza.
Proces produkcji etykiet zapachowych
Do produkcji etykiet zapachowych podchodzimy kompleksowo i właściwie jedynym aspektem, w którym niezbędna jest pomoc naszych Klientów jest dostarczenie nam koncentratu zapachowego.
Sam proces produkcji etykiet zapachowych składa się zwykle z następujących etapów:
1/ Zebranie informacji o etykiecie oraz jej wycena.
Poprzez rozmowę z Klientem, staramy się zebrać jak najwięcej informacji na temat etykiet. Chodzi tutaj nie tylko o tak podstawowe dane jak jej rozmiary, wielkość zamówienia czy ilość kolorów, ale także szacowane ilości zużywane np. w okresie roku, zastosowanie etykiety, wymagana odporność na nietypowe warunki. Bardzo ważne jest także dostarczenie nam próbek koncentratu zapachowego, aby upewnić się, że bez problemu będzie go można nanieść na etykietę. Wszystkie te informacje umożliwiają nam najlepsze i najbardziej precyzyjne dopasowanie oferty do wymagań Klienta. W szczególności cena uwzględnia wszystkie omówione parametry i uzgodnione uszlachetnienia etykiety.
2/ Przygotowanie projektu i prepress.
Możliwe jest zaprojektowanie wzoru od podstaw przez pracowników naszego działu DTP, jak również dostosowanie otrzymanych materiałów graficznych do technologii flekso oraz profili naszych maszyn. Dokładne wytyczne dotyczące przygotowania danych graficznych są opisane w dziale „Wymagania techniczne – przygotowanie do druku”. Następnie wzór jest wysyłany do akceptacji w formacie pdf, a jeśli jest to potrzebne – także pocztą jako cyfrowy proof. Projekt jest dopracowywany i poprawiany do momentu zaakceptowania przez Klienta. Po ostatecznej akceptacji wzoru graficznego wykonywane są fotopolimery oraz wykrojniki, które po założeniu na maszynę umożliwiają wydruk oraz wycięcie etykiet.
3/ Produkcja etykiet.
Fotopolimery są zakładane na maszynę drukarską i następuje proces druku oraz nałożenia zapachu. Pierwsza produkcja danej etykiety zwykle odbywa się w obecności przedstawiciela Klienta, który na podstawie zatwierdzonych wcześniej materiałów oraz własnej oceny dokonuje akceptacji wzoru oraz ocenia, czy intensywność zapachu jest odpowiednia. W trakcie druku na podłoże nakładane są farby, które są utwardzane za pomocą lamp UV, co umożliwia zastosowanie wysokich liniatur, a to przekłada się na bardzo dobrą jakość wydruku. Następnie dwie warstwy etykiety zostają ze sobą połączone za pomocą specjalnego kleju, który umożliwia wielokrotne odklejanie i przyklejanie. Potem prowadzone są prace wykończeniowe – wykrawanie, cięcie, pakowanie itp. – wszystko zgodnie z wymaganiami Klienta.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat etykiet zapachowych – skontaktuj się z nami.