Uszlachetnienia druku

Strona główna / Uszlachetnienia druku

Uszlachetnienia druku

Nasza drukarnia może zaproponować szereg uszlachetnień, które poprawią estetykę produktu oraz podkreślą te cechy produktu, na które chcecie Państwo zwrócić uwagę, np:
złocenie przy produktach ekskluzywnych,
lakier matowy dla tych z półki produktów ekologicznych.

Laminacja 
Laminacja polega na przykryciu zadrukowanej etykiety cienką warstwą folii. Dzięki temu etykieta uzyskuje efekt błysku, którego nie da pokrycie jej lakierem. Dodatkowo laminacja zabezpiecza zadruk przed uszkodzeniami mechanicznymi czy też zabrudzeniem. Etykiety stają się także bardziej sztywne, a także zwiększa się ich gramatura.

Złocenie – cold-stamping 
Efekt złocenia uzyskuje się poprzez naniesienie bardzo cienkiej metalizowanej folii na określone powierzchnie etykiety. Proces odbywa się przy zastosowaniu matryc fotopolimerowych, w jednej linii z drukiem farbami UV. Warto zwrócić uwagę, że mamy możliwość drukowania na powierzchni cold-stampingu, co daje ciekawe efekty wizualne. 

Uszlachetnienia druku etykiet

Tłoczenie 
Tłoczenie (czyli embossing) polega na „wypchnięciu”, uwypukleniu określonych stref podłoża, dzięki czemu uzyskujemy „efekt 3D”.  Zastosowanie tłoczenia wpływa na podniesienie estetyki etykiety i podkreślenie niektórych elementów graficznych. Można tłoczyć zarówno większe powierzchnie etykiety, jak również drobniejsze elementy, jak logo czy nazwa produktu. Najlepsze efekty daje tłoczenie na podłożach papierowych oraz metalizowanych, a także etykietach aluminiowych.

Lakiery specjalne – matowy oraz perłowy 
Zwykły błyszczący lakier UV jest rozwiązaniem stosowanym od bardzo dawna i jest to ekonomiczny sposób na zabezpieczenie etykiety oraz poprawy jej estetyki.

Matowy lakier zabezpiecza nadruk, ale zamiast efektu błysku daje efekt matowości. Lakier perłowy daje naturalnie efekt perlistego błysku.
Istnieje możliwość łączenia obu lakierów.

Bardzo ciekawe i przykuwające uwagę są także rozwiązania bazujące na łączeniu wyżej wymienionych lakierów. Przy odpowiednio przemyślanej grafice i zastosowaniu lakieru błyszczącego na jednych elementach, a matowego na innych można uzyskać kapitalny efekt końcowy.

Dezaktywacja kleju / Poddruk 
Posiadane przez nas maszyny umożliwiają nakładanie farb także od strony kleju. Jeżeli opakowanie oraz produkt na to pozwalają (są odpowiednio przezroczyste), to na stronie z klejem można wydrukować np. informacje tekstowe  typu: skład, zastosowanie. Dezaktywacja kleju polega na  osłabieniu lub  wyeliminowaniu kleistości kleju,  dzięki czemu określona strefa etykiety będzie „bezklejowa”.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Skontaktuj się z nami!

Czytaj więcej

 

Uszlachetnianie druku

Wszystkie zamówione w naszej drukarni produkty, dzięki stosowanym przez nas nowoczesnym technikom uszlachetnienia druku mogą stać się jeszcze bardziej atrakcyjne i ekskluzywne. Laminacja, złocenie, tłoczenie, lakiery specjalne czy dezaktywacja kleju i poddruk to idealne sposoby na zwiększenie walorów estetycznych danego wyrobu oraz skuteczne wyróżnienie go na tle innych.

Laminacja

To jedna z najpopularniejszych metod uszlachetnienia druku, polegająca na nałożeniu na zadrukowaną powierzchnię cienkiej warstwy matowej, błyszczącej lub aksamitnej w dotyku folii. Technika ta oprócz ciekawego efektu wizualnego, znacznie podnosi trwałość nadruku, poprawia jego jakość oraz usztywnia zadrukowane podłoże. Poddane laminacji etykiety są bardziej odporne na zabrudzenia i uszkodzenia.

Złocenie – cold stamping

Ta metoda jest zdecydowanie najbardziej efektowna, dzięki czemu doskonale nadaje się do uszlachetniania etykiet przeznaczonych do oznaczenia produktów klasy premium. Polega na nałożeniu na wybrane miejsca kleju, a następnie dociśnięciu do niego cienkiej warstwy metalizowanej folii. Dzięki takiemu zabiegowi można wspaniale podkreślić napisy czy logo i nadać etykiecie znamiona ekskluzywności oraz wyjątkowości.

Tłoczenie

Prosta, a zarazem bardzo efektowna metoda tłoczenia dająca uniwersalny i lubiany efekt trójwymiarowości, może być wykorzystana do wyróżnienia nazwy produktu, loga czy elementu graficznego. Polega na uwypukleniu wybranych elementów, dzięki czemu stają się one bardziej widoczne oraz wyczuwalne przy dotyku. Zdobione w ten sposób etykiety stają się eleganckie i niepowtarzalne.

Lakierowanie matowe i perłowe

Matowe oraz perłowe lakiery UV nanoszone na całość bądź wybrany fragment powierzchni to bardzo ciekawe uszlachetnianie druku znajdujące szerokie zastosowanie w produkcji różnego rodzaju etykiet. Subtelny efekt matowości lub delikatny perłowy połysk uzyskany dzięki lakierowaniu UV powoduje, że produkty te zwracają uwagę klientów i wyróżniają oznaczony nimi wyrób. Dobrym pomysłem na wykorzystanie lakierów specjalnych jest też łączenie obu rodzajów na jednej etykiecie, przez co staje się ona jeszcze bardziej oryginalna.

Dezaktywacja kleju/Poddruk

Dzięki dezaktywacji kleju, czyli osłabieniu jego działania oraz zadrukowaniu spodniej części etykiety, można ją swobodnie oderwać od opakowania i przeczytać umieszczony na stronie z klejem tekst. Takie etykiety doskonale sprawdzają się też w przypadku produktów przezroczystych umożliwiających odczytanie informacji przez butelkę, która wraz ze znajdującym się w niej płynem stworzy powiększającą tekst soczewkę.

Pozostały zakres usług


Proces produkcji etykiet składa się zwykle z następujących etapów:

1.Zebranie informacji

Podczas rozmowy z Klientem, staramy się zebrać jak najwięcej informacji na temat etykiet. Ważne są nie tylko tak podstawowe dane jak rozmiary, wielkość zamówienia czy ilość kolorów, ale także szacowane ilości zużywane np. w okresie roku, przeznaczenie etykiety, wymagania odporność na nietypowe warunki. Wszystkie te informacje umożliwiają nam najlepsze i najbardziej precyzyjne dopasowanie oferty do wymagań Klienta.

2. Przygotowanie projektu

Oferujemy zaprojektowanie etykiety od podstaw przez nasze studio graficzne jak  również dostosowanie powierzonych materiałów do technologii flekso oraz profili używanych maszyn. Dokładne wytyczne dotyczące przygotowania danych graficznych są opisane w dziale „Wymagania techniczne – przygotowanie do druku„. Przygotowany wzór jest wysyłany do akceptacji w formacie pdf, a jeśli jest to potrzebne – także kurierem jako cyfrowy proof.

3. Produkcja etykiet

Fotopolimery są zakładane na maszynę drukarską i następuje proces druku. Pierwszy wydruk danego wzoru odbywać się może w obecności przedstawiciela Klienta, który na podstawie zatwierdzonych materiałów oraz własnej oceny dokonuje akceptacji wzoru. Farby, których używamy w procesie druku są utwardzane za pomocą lamp UV, umożliwiając zastosowanie wysokich liniatur. Zwieńczeniem są prace wykończeniowe zgodnie z wymaganiami Klienta.