Branża kosmetyczna należy do najbardziej wymagających, jeśli chodzi o przygotowywanie projektów etykiet na produkty. Opakowania…
Nie jest tajemnicą, że w relacjach międzyludzkich bardzo ważną rolę odgrywa tzw. pierwsze wrażenie. Czy podobna sytuacja może mieć miejsce na linii klient – towar? Owszem – wielu z nas opinię o danym produkcie zaczyna wyrabiać sobie w momencie pierwszego spojrzenia na jego etykietę. Właśnie dlatego warto zadbać, aby etykieta na opakowaniu nie tylko przekazywała niezbędne informacje, ale również efektownie się prezentowała. Podpowiadamy, jak przygotować projekt etykiety produktowej.
Jakie informacje muszą znaleźć się na opakowaniu?
Przystępując do tworzenia nalepki na butelkę, puszkę lub inne opakowanie, warto spojrzeć na nasz projekt oczami klienta. Dla niego nie będzie to wyłącznie nośnik reklamy, ale przede wszystkim – wartościowych informacji o produkcie. Właśnie dlatego, na naklejce powinny znaleźć się takie informacje jak:
- – nazwa towaru,
- – nazwa oraz adres producenta,
- – symbole i znaki, np. bezpieczeństwa, jakości, energochłonności itp.,
- – szczegółowy skład produktu oraz ewentualne alergeny (dotyczy artykułów spożywczych),
- – zawartość składników odżywczych,
- – waga oraz termin przydatności do spożycia.
Zlecając projektowanie etykiet produktowych lub tworząc je samemu, pamiętajmy, że obowiązek umieszczenia powyższych danych określa prawo. Nakazuje ono również, by wszystkie informacje były napisane po polsku. Sama etykietka swoją treścią nie może wprowadzać w błąd.
Sprawdź naszą ofertę etykiet samoprzylepnych
Design ma znaczenie!
Oprócz informowania projekt etykiety produktowej powinien także zachęcać do zakupu, z czego doskonale zdają sobie sprawę producenci. Dlatego tak ważnym elementem każdej nalepki handlowej jest jej atrakcyjna szata graficzna. Oryginalne wzornictwo to świetny sposób, by wyróżnić się wśród konkurencji, oferującej podobny produkt do naszego.
Jednocześnie, wyraźnie eksponowane logo marki pozwala budować jej relację z klientami oraz kształtować wizerunek firmy. Dobrze zaprojektowana etykieta produktowa powinna więc:
- – zwracać uwagę klientów,
- – informować,
- – zachęcać do zakupu,
- – eksponować walory produktu oraz marki,
- – wspierać firmę w budowaniu przewagi konkurencyjnej.
Współczesne możliwości techniczne pozwalają na wykonanie etykiety o dowolnym kształcie. Warto wziąć to pod uwagę – niestandardowy format może stać się kolejnym narzędziem, które pozwoli skutecznie promować produkt na rynku.
Materiał i technologia wykonania etykietki
Tworząc projekt etykiety produktowej, należy uwzględnić również technicznie aspekty takie jak materiał, z którego wykonana jest etykieta, czy technika druku. Parametry te mają kluczowy wpływ na trwałość etykietki. Najczęściej stosowanymi tworzywami są oczywiście różnego rodzaju papiery oraz folie samoprzylepne. Nie bez znaczenia jest także dobór odpowiedniego kleju, decydującego o tym, czy etykieta dobrze „trzyma się” na szklanym, plastikowym, kartonowym bądź metalowym opakowaniu.
Sprawdź całą ofertę drukarni
Planując rozmieszczenie wszystkich informacji, logotypów, grafik oraz symboli należy uwzględnić również tzw. spady, czyli obszary, które ostatecznie znajdą się poza krawędzią publikacji. Większość programów do projektowania etykiet produktowych umożliwia ustawienie wielkości spadu zgodnie z parametrami druku.
Sposób, w jaki zaprojektowano etykietę na opakowaniu, ma istotny wpływ na postrzeganie samego produktu oraz marki przez klienta. Warto o tym pamiętać, tworząc etykiety handlowe, z uwzględnieniem wymienionych w naszym poradniku wskazówek.